Nowości  Marketing miejsc    
 


MarketingMiejsc.pl > Mobilna aplikacja naMIEDZI prezentuje Zagłębie Miedziowe

2020-07-16 Mobilna aplikacja naMIEDZI prezentuje Zagłębie Miedziowe

Koncern KGHM Polska Miedź oraz samorządy Zagłębia Miedziowego udostępniły aplikację prezentujące region.


Aplikacja naMIEDZI prezentuje region Zagłębia Miedziowego na Dolnym Śląsku (grafika: KGHM Polska Miedź)

Darmowa mobilna aplikacja prezentuje region Zagłębia Miedziowego poprzez ponad 20 tras. Zawiera 250 punktów związanych z historią lokalną, zabytkami i ciekawostkami. Wszystko opisane testami, zilustrowane zdjęciami oraz materiałami video.

"Zagłębie Miedziowe to wyjątkowy region, a KGHM jest jego fundamentem. Naszym celem jest przekazanie wiedzy i wzbudzenie dumy u mieszkańców z naszego regionu. Zachęcamy do rodzinnego wyjścia z czterech ścian i spacerów w najbliższej okolicy, aby odkrywać nieznane miejsca. Mamy poczucie odpowiedzialności za lokalną społeczność, za środowisko naturalne, ale także za to, by promować dziedzictwo kulturowe Zagłębia Miedziowego. Aplikacja naMIEDZI w nowatorski sposób pomoże mieszkańcom i turystom odkryć ten piękny i ciekawy region. Uruchomienie naMIEDZI to efekt naszego intensywnego dialogu z samorządami i realizacja wspólnych długofalowych celów." - powiedział Marcin Chludziński, prezes KGHM Polska Miedź.

Pięć ścieżek tematycznych poświęcono polskiej miedzi, od której pochodzi zwyczajowa nazwa Zagłębia Miedziowego. Dzięki temu można dowiedzieć się m.in. w jakim celu używa się dronów pod ziemią i jaką drogę musi przebyć szara ruda miedzi, aby zamieniła się w rdzawo pomarańczową katodę o zawartości 99,99% Cu.

Dzięki zastosowaniu technologii beacon, treść niektórych punktów ścieżek jest ukryta i wyświetli się tylko wtedy, gdy użytkownik aplikacji znajdzie się fizycznie w konkretnej lokalizacji. Ma to zachęcić do aktywnego zwiedzania Zagłębia Miedziowego.

Aplikacja poinformuje również informacji o aktualnych wydarzeniach w regionie. Aplikacji towarzyszy także nowa strona internetowa namiedzi.com.

"W badaniach zrealizowanych w 2019 roku przez Fundację KGHM i samorządy okazało się, że około 30% młodzieży z terenu LGOM w dorosłości najbardziej chciałoby mieszkać za granicą. Przez wspólne działania z gminami i powiatami, chcemy zmienić ten trend. Budujemy poczucie przynależności i dumy z małej ojczyzny, jaką jest Zagłębie Miedziowe. Wraz z samorządami pragniemy zatrzymać młodzież w regionie i w Polsce." - powiedziała Lidia Marcinkowska-Bartkowiak, rzeczniczka KGHM.

Aplikacja ma być na bieżąco uzupełniana o kolejne miejsca, zdjęcia i filmiki.